Selecteer een pagina

Het (bijna volledige) najaarseizoen 2021 hebben we kunnen gebruiken als pilot seizoen voor de NTTB App met daarin de DWF (Digitaal Wedstrijd Formulier) -functionaliteit. We hebben veel kunnen testen, veel doorontwikkeld en we hebben ook veel feedback ontvangen. Spelers, wedstrijdsecretarissen en competitieleiders wisten ons wekelijks te bereiken. Onze dank hiervoor is groot, want hierdoor hebben we samen met de gebruikers stap voor stap het DWF functioneler kunnen krijgen.

De focus lag nadrukkelijk op de functionaliteit en de koppeling met NAS. Omdat het DWF in de toekomst formeel en leidend wordt zitten hier behoorlijk wat haken en ogen aan die aandacht verdienen. We kunnen nu stellen dat we vergevorderd zijn wat deze functionaliteit betreft. Alle wensen die betrekking hebben op het gebruikersgemak nemen we absoluut serieus op en staan op de ‘wensenlijst’.

Over het afgelopen seizoen is 33% van alle wedstrijden over alle NTTB competities (landelijk en afdelingen) via het DWF ingevoerd. Dat zijn bijna 3.900 wedstrijden van de bijna 12.000. Afdeling Holland-Noord mag zich ‘koploper’ noemen met een bijna 44% score, gevolgd door Afdeling West (bijna 38%).

2022

We kijken nu naar de volgende stap: van pilot naar implementatie. Medio december hebben we hierover een overleg gehad met de competitieleiders (landelijk en afdelingen). In het voorjaar 2022 gaan we stap voor stap het DWF implementeren. Hoe en op welke wijze stemmen wij de komende weken af met alle competitieleiders. Wat dit betekent voor jouw competitie in het voorjaar 2022 wordt nog nader gecommuniceerd.

Wat levert het ons allemaal op?

  • Een moderne manier van het bijhouden van wedstrijduitslagen, die aansluit bij de reglementen.
  • Actuelere overzichten van uitslagen en standen.
  • De rol van de wedstrijdsecretaris wordt veel makkelijker. Als het DWF volledig ingevoerd is heeft hij/zij veel minder werk.
  • Besparing van portikosten.

De komende tijd

Ook in de ‘winterstop’ werken we hard aan de ontwikkeling van het DWF en de gevolgen die dit heeft voor de diverse competities.

  • Op 25 en 27 januari organiseren we webinars voor de wedstrijdsecretarissen van onze verenigingen. Een uitnodiging hiervoor volgt binnenkort.
  • De competitiereglementen zijn al ingericht op de nieuwe structuur. De mededelingen (Competitieboeken/Aanwijzingen) rondom de competitie worden nog aangepast om aan te laten sluiten op deze ontwikkelingen.
  • We zullen faciliteren dat alle wedstrijdformulieren digitaal beschikbaar zijn zodat deze uitgeprint kunnen worden.
  • We actualiseren de Q&A op https://tafeltennis.nl/competitie/het-digitale-wedstrijd-formulier/

 

DWF helpdesk https://tafeltennis.nl/helpdesk-nttb-app/

Onze helpdesk is beschikbaar en heeft 3 belangrijke functies:

  • De helpdesk helpt leden die nog problemen ondervinden met het gebruik van de NTTB App.
  • De helpdesk is doorgeefluik richting de ontwikkelaar van de NTTB App voor mogelijke problemen die zich nog voordoen.
  • De helpdesk verzamelt wensen die betrekking hebben op het gebruikersgemak.