Selecteer een pagina

Deze brief/mail is woensdag 25 maart verstuurd aan de voorzitters, secretarissen en wedstrijdsecretarissen van de verenigingen in West

Beste verenigingsbestuurders en wedstrijdsecretarissen,

Ik kan geen goede woorden bedenken voor de situatie waar we als mensen en mede sporters met elkaar in terecht zijn gekomen. Het is gewoon verschrikkelijk en we zullen er alles met elkaar aan moeten doen om ons door deze situatie heen te slaan waarbij het belangrijk doel is om er voor te zorgen dat degenen met een hoog risicoprofiel een zo klein mogelijke kans op besmetting hebben.

Ook voor u als verenigingen heeft het grote consequenties; u kunt immers uw favoriete sport niet mee beoefenen en er zijn zo vele vragen wat er gebeurt en hoe de verenigingen en haar leden om moeten gaan met deze situatie.

Het Hoofdbestuur heeft u over een aantal zaken geïnformeerd in een drietal brieven. Graag geef ik u de aanvullende informatie hoe we hier binnen de afdeling West mee om zullen gaan.

  • Net als landelijk kiezen wij er in de afdeling West ook voor om alle competities te beëindigen;
  • Voor de senioren reguliere- en duo competitie in het najaar 2020 geldt dat voor de indeling gebruik zal worden gemaakt van de rechtplekken van de voorjaarscompetitie 2020. Elk team mag zich weer inschrijven in de klasse waar ze toen recht op hadden. De toegewezen keuzeplekken zijn vervallen. Dit betekent dat wordt vastgehouden aan de klasse indeling maar dat er naar verwachting een nieuwe poule indeling wordt gemaakt omdat de teamratings zijn veranderd;
  • In de jeugdcompetities geldt al dat de najaarscompetitities altijd nieuw worden ingedeeld op basis van de teamrating; dat zal dus ook deze keer gebeuren;
  • De ELO-rating die door de competitieleiders zal worden gebruikt is die van nu, dus degene waar de resultaten van de voorjaarscompetitie 2020 in zijn verwerkt;

We beseffen terdege dat teams en teamindelingen van de seniorenteams veranderen. Mocht een compleet team ertussen uitvallen wil ik u vragen niet de spelers van de lagere teams automatisch door te schuiven. Naast het feit dat spelers dan mogelijk in klassen terecht komen waar ze geen fijne wedstrijden meer spelen, geeft dit de competitieleiders wat ruimte die ze naar verwachting hard nodig zullen hebben.

Ik wil u dan ook vragen om de komende competitie(-indeling) met enige flexibiliteit te bekijken en te accepteren dat het mogelijk anders is dan we eerder gedacht hadden; we kunnen immers niet alles dichttimmeren.

De opgave van de teams voor de najaarscompetitie zal op 8 mei in NAS worden opengesteld en is mogelijk tot 20 juni. Het is de bedoeling om de seniorencompetities op 14 september te laten beginnen. Met de jeugdcompetities lopen we in de pas met de landelijke jeugdcompetitie en die data zijn nog niet bekend.

Het wedstrijdsecretarissen overleg van het voorjaar zal natuurlijk geen doorgang vinden. We zullen proberen dit alsnog in het najaar te laten plaatsvinden.

De ALV van de afdeling die gepland stond op 28 mei as. zal ook geen doorgang vinden. In afwijking van de meeste afdelingen heeft de afdeling West een najaars-ALV zodat er naar verwachting geen vervangende voorjaars ALV zal plaatsvinden. We zijn wel aan het nadenken hoe eventueel noodzakelijke besluiten toch genomen kunnen worden.

Mochten jullie nog vragen hebben kunnen jullie deze natuurlijk altijd aan mij of aan de competitieleiders stellen. Onze contactgegevens zijn op de site van West te vinden.

Laten we er het beste van maken dat we kunnen en er met elkaar voor zorgen dat we er allemaal weer zijn als de najaarscompetitie begint.

Met sportieve groet, namens het bestuur,

 

Martijn Haalman

Voorzitter Afdeling West NTTB